۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۸۰۶۳۹
لاریجانی در نشست فعالان بخش صنایع غذایی و کشاورزی:

انبار کردن نیاز مردم خیانت است| دو نرخی شدن ارز رانت به وجود می‌آورد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: انبار کردن نیاز مردم خیانت است و وزیر دادگستری به این مسائل بیشتر توجه کند.
علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نشست امروز فعالان بخش صنایع غذایی و کشاورزی گفت: امروز شرایط کشور نسبت به گذشته متفاوت گذشته و در طول تاریخ بعد از انقلاب اسلامی این وضعیت را نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: تحریم‌های نامردانه و یک جانبه‌ای اعمال شده که با وجود موثر بودن اما موفق نخواهد بود.

لاریجانی اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها باید با یکدیگر برای اثرگذاری بیشتر هماهنگ باشند، البته بسیاری از کشورها این تحریم‌ها را قبول ندارند و تمامی دستگاه‌ها، دولت و مجلس برای حل مشکلات امروز کار می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع تولید برای تصمیم‌گیران کشور مهم است، بیان کرد: برای مشکلات کنونی تولید باید راه حل‌هایی پیدا کرد، همچنین در حمایت از صادرات باید اقدامات لازم با توجه به افزایش نرخ ارز انجام شود که می‌تواند برای ما ارزش افزوده داشته باشد.

وی تأکید کرد:‌ سال گذشته توافق کردیم و در بودجه ذکر شد که مبلغی را برای حمایت از صادرات قرار داده شود که دولت باید این مبلغ را به بخش‌های مسئول صادرات ارائه کند.

لاریجانی همچنین ضمن تأکید بر درخواست فعالان صنایع غذایی و کشاورزی مبنی بر آنکه دولت برای تصمیم‌گیری با بخش خصوصی مشورت کند، گفت: ما در پارلمان هم این کار را انجام داده و در آیین نامه داخلی خود ذکر کرده‌ایم تا اتاق‌های بازرگانی بتوانند با نمایندگان مشورت کرده و حتی رئیس اتاق بازرگانی می‌تواند در صحن علنی صحبت کند، لذا اگر پیشنهادی دارید که بتوان در دولت هم چنین کاری انجام شود استقبال می‌کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع نقدینگی و سرمایه در گردش کارخانجات هم تصریح کرد: باید بانک‌ها را به ارائه تسهیلات بیشتر به بخش کشاورزی و صنعت سوق دهیم، بانک‌ها دوست دارند تا از سود سپرده گذاری منتفع شوند، لذا باید توجه بیشتری به سرمایه در گردش مسائل اقتصادی شود و در این رابطه از پیشنهادات استفاده می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه انبار کردن نیاز مردم خیانت است، گفت: از وزیر دادگستری هم می‌خواهیم نسبت به این موضوع توجه بیشتری کند.

لاریجانی با بیان اینکه تک نرخی شدن قیمت ارز را قبول داریم، بیان کرد: دو نرخی شدن قیمت ارز رانت به وجود می‌آورد اما شرایط بازار طبیعی نیست و مسائل زیادی بر روی آن تأثیر می‌گذارند، اقتصاد دان‌ها معتقدند وضعیت فعلی بازار ثانویه معلول شرایط اقتصادی نیست و باید برای الزامات آن راه حلی پیدا کرد./۸۵۶/د۱۰۲/ق

ارسال نظرات